Dag 12 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Ad Diessen - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Ad Diessen - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Ad

21 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

21 juni Bunes.
Een klein plaatsje tussen Saint Palais en Saint Jean Pied de Port. Jullie hebben nog regen maar wij hebben stralend weer, we zijn op de goede tijd hier. Reizigers die van Santiago terug komen hebben ontzettend slecht weer gehad en zij zien deze dagen voor het eerst de zon. We hebben een tijdje moeten zoeken naar een camping en de fietsers moesten weer meer kilometers gaan dan gepland. Maar nu is het genieten want we zitten aan de rand van de Pyreneeën met een geweldig uitzicht.

Wij als fietser zijn vanmorgen vertrokken voor 105 km. Mooi weer, in het begin lange saaie stukken. We zagen voor ons de silhouetten van de Pyreneeën voor ons opdoemen. Sommige van ons voelden de kilometers van gisteren nog.
Langzaamaan ging het steeds beter en al gauw moesten we op zoek naar de bus. Die vonden we vrij snel. Kees en Annie hadden een schitterende plek gevonden bij een onbewoond huis. We hebben gerust, geluncht, bidons gevuld en gesmeerd met zonnecrème.Het was rond de 30 graden.

Tegen de tijd dat we het eind naderden stond de bus 20 km verderop op een camping.
Op het eindpunt was namelijk helemaal geen camping zoals ons boekje aangaf maar alleen een gite.
We besloten er 20 km bij te nemen. Inmiddels zaten we al in voorlopers van de Pyreneeën, dus het was klimmen geblazen. Onderweg zagen we al Spaanse plaatsnamen Om 17:00 kwamen we na 133 km aan op een schitterende camping met het uitzicht van een ansichtkaart
We staan hier als enige. Morgen hebben we nog slechts 20 km te gaan naar Saint Pied de Port. (Vanaf hier beginnen veel pelgrims hun voettocht naar Santiago de Compostela.) Het was warm en flink klimmen. Adrie en Johan hebben een kleiner verzet gemonteerd voor de komende beklimmingen.De planning is om morgen na de fietstocht de toerist uit te gaan hangen.

Daarna gaan we Spanje in.
Spain hier we come!

• 21 Juni 2016 - 23:26

Joke En Gerard:

Hoi Annie en Kees.
    Wat doen jullie het geweldig goed! Dikke pluim voor jullie.
    Gerard vraagt of jullie al een folder hebben van de wasmachine, je kan zo, op de foto niet zien of het een Miele, Bosch of een of ande "plekmerk" is.

En dan die fietsers, ja jullie een dikke tien, zoals jullie het allemaal doen.

• 22 Juni 2016 - 00:01

Marian:

hoi adrie,

Ik ben heel blij dat het goed gaat met jou en natuurlijk rest.
    ik las dat jullie bij plaats lourdes enz dus jullie zijn op de helft bijna op weg naar spanje naar santiago de compeistiella ,dus ik hoop dat het allemaal goed komen .
    met mij gaaat ook alles goed.als je terug bent(adrie)komt dan spreek ik je af als je eraan toe voor een kleine klusje.

gr vanuit rooi zus marian.

• 22 Juni 2016 - 16:36

Annelies & Martien Bouwmans:

Hallo fietsers en begeleiders,

Wat zijn jullie al goed opgeschoten
    "knap hoor, petje af".
    Wij wensen jullie nog veel veilige km. toe en geniet van jullie mooie avontuur.

Groeten van Martien & Annelies uit Rooi