Dag 17 - Reisverslag uit Santas Martas, Spanje van Ad Diessen - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Santas Martas, Spanje van Ad Diessen - WaarBenJij.nu

Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Ad

26 Juni 2016 | Spanje, Santas Martas

26 juni Leon.
Gisteren avond zijn we gaan wandelen in het dorpje, erg gezellig en in een bar nog wat gedronken en daarna wat jeugd ontmoet waarvan we nog een bekertje wijn aangeboden kregen.
Vanmorgen hadden de fietsers weer geluk, want de wind stond goed en het waait erg hard in de Castiliaanse hoogvlakte over die duizenden hectare graanvelden. De campings liggen hier dun gezaaid en na wat extra kilometers vonden we toch weer een mooie camping aan de rand van Leon.

Vandaag gingen we voor een 120 km. We gingen als een speer. Met de lunch om 11:45u hadden 80 km achter de rug. Normaal waait het hier uit het zuiden en wordt 35 DgrC. Nu waait het hier flink vanuit het noorden en is het maar 23 DgrC. Lekker voor ons. Vals plat omhoog wordt opgeheven door de wind. Ideale fietstemperatuur voor nederlanders. Op vlakke stukken 35 km/u plus. We hebben vandaag veel langs de "echte" Pelgrims gefietst. Veel respect voor hun. Ze lopen(soms al met een tik of kniebanden) zwaar bepakt over een grintpad waar maar geen einde aan lijkt te komen. Er was veel " quardia ceviel" (politie) op de been. We kreeg een waarschuwing vanuit de hun auto dat we niet in een waaier mochten rijden. In loop van de middag kwamen Kees en Annie met de mededeling dat de Camping die we in gedachte hadden voor vandaag niet meer bestond. Dus op zoek naar een volgende optie. Die vonden we in Leon na 154 km. Mooie camping met zwembad.
Morgen een tussenetappe van 60 km. Dinsdag de beklimming van Cruz de Fero. Dan zijn we nog 200 km (incl klim van de Cebreiro) verwijderd van ons doel. We hopen (gaan ervan uit) dat we donderdag in Santiago aan komen.

Wordt vervolgd..........

• 26 Juni 2016 - 21:55

Anja Heijma:

Succes mannen de laatste week!!

• 26 Juni 2016 - 22:03

Margot :

Gaat goed! Laatste dagen zijn begonnen.

• 26 Juni 2016 - 22:12

Remco Ellie En Bart:

Ongelofelijk hoe snel jullie gaan... over het gedeelte spanje wat jullie nu afgelegd hebben zijn wij zeker 3 weken aan het lopen geweest. Het is een knappe prestatie van jullie allemaal ! Fiets niet te hard want dan fietsen jullie cruz de ferro zo voorbij ! (Geniet daarna van de mooie vergezichten als jullie weer afdalen)

• 26 Juni 2016 - 22:28

Noud En Maria:

Hoi Jos,

We volgen jullie op de voet en genieten van de prachtige reisverslagen.
    Fijn dat de weersomstandigheden jullie goed gezind zijn en hopelijk
    blijft de wind uit de goede hoek komen.
    Nog heel veel succes en geniet ervan!

Groetjes, Noud en Maria.

• 26 Juni 2016 - 23:02

Joke En Gerard:

Sjonge jonge wat gaan jullie supergoed.
    Alweer de laatste week in met jullie sportieve prestatie.
    En jammer dat jullie telkens VERDER moeten fietsen omdat de campings of te nat of gesloten of er helemaal niet meer blijkt te zijn.......
    Maar jullie doen het dan toch maar weer.
    Allemaal super veel succes met fietsen de laatste dagen.
    En natuurlijk jullie begeleiding ook heel veel succes met de laatste week!
    Groetjes Joke en Gerard

• 26 Juni 2016 - 23:04

Paulien Schoenmakers:

Nog enkele dagen en dan is het volbracht.
    De laatste loodjes.
    Veel succes nog de komende dagen.

Gr. Paulien en Harry.

• 26 Juni 2016 - 23:10

Lia:

Johan en de rest, leuk om de verhalen te lezen. Jullie zijn erg goed bezig. Hou vol tot het einddoel.

• 26 Juni 2016 - 23:28

Jo Custers:

Een mooie afstand heren. Succes in de laatste week: zet hem op...

• 26 Juni 2016 - 23:57

Annie:

Jullie met zijn allen geniet nog volop van de laatste week om jullie doel te behalen.
    Jullie doen het super in de verslagen te lezen
    Genieten is het enige wat telt
    Groetjes en nog super veel succes

• 27 Juni 2016 - 08:44

Jan V.d. Wal.:

Succes mannen met de laatste LOODJES!!!????

Jan en de andere fietsmaten uit Oischot en omgeving.

Tot een volgende keer.

• 27 Juni 2016 - 09:24

Bea, Mari En Martijn:

Hallo Allemaal,

Fijn om te lezen dat alles tot nu toe zo voortvarend gaat, en dat het weer regelmatig zo gunstig is voor jullie.

Nou, de laatste loodjes.....zet hem op, en het einddoel is in zicht.

groetjes uit (H)Olland

• 27 Juni 2016 - 14:10

Maria Peijnenburg:

Hoi wereld reizigers.
    Nog even . Het lijkt wel of je gisteren weg bent gegaan en nu zijn jullie er al weer bijna.
    Dat zal wennen zijn. Maar aan alles komt een eind.
    Jullie doen het super. Ook Annie en Kees.

• 27 Juni 2016 - 14:22

Leon Haerkens:

Dàt is nog 's een stadsnaam; Leon ! Klinkt goed. Mooie verslagen van jullie reis naar Santiago, we hopen dat 't zo goed mag blijven gaan ! Veel plezier en succes gewenst !