Dag 8 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Ad Diessen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Châtellerault, Frankrijk van Ad Diessen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Ad

17 Juni 2016 | Frankrijk, Châtellerault

Chateau Garnier 17 juni.

Vandaag gekookt voor zes mannen, bij de lunch stopte een man uit Nuenen. We nodigden hem uit voor een kop koffie en 's avonds kwam hij ook aan op de camping waar wij neergestreken waren. Een gemeente-camping, super simpel en heel goedkoop, waar verder geen gasten waren. In het dorp was ook niets te beleven en ach waar er zes kunnen eten, kan dat ook voor zeven. Overdag valt het weer wel mee, maar we hebben nog geen droge avond gehad. Dus zitten we 's avonds gezellig dicht bij elkaar in de caravan.

Wij als fietsers hebben de hele dag 135 km tegenwind gehad. De hele dag geruis in de oren en stampen maar. Alleen toen we verkeerd waren gereden hebben we even meewind gehad. Het weer was verder prima. De route was afwisselend, heuvels, bossen en steden. Het regende pas toen we bij de bus op de camping waren. Iedereen heeft zijn mindere momenten gehad, maar daar hebben we elkaar doorheen getrokken. We liggen nu 40-50 km voor op schema. We kijken nog ff of we morgen de voorsprong gaan inleveren en een rustig dagje gaan doen van 85 km of dat we de voorsprong gaan behouden en gaan voor geplande 135 km.

  • 18 Juni 2016 - 13:20

    Remco Ellie En Bart:

    Wauw jullie gaan goed mannen ! Hopelijk word het weer ook in de avond uren wat beter. Maar je kunt er niks van zeggen tijdens deze tocht. Zijn jullie ook al wandelende caminogangers voorbij gegaan ? Heel veel succes maar weer en GENIET !!

  • 18 Juni 2016 - 13:32

    Lieneke Van Aarle:

    Tjongejonge,als ik een petje had zou ik het afnemen voor jullie,135km. met wind op kop! Als ik met de fiets naar BOXTEL ga met wind tegen kijk ik al niet zo vrolijk......
    En met de mindere momenten elkaar steunen,dáár ligt jullie kracht en zo gaan jullie het zeker redden! Nogmaals top! Annie en Cees, bedankt dat jullie zo goed voor onze mannan zorgen!

  • 18 Juni 2016 - 13:33

    Wim Kreijveld:

    Kom op mannen nu effe doorzetten dan gaan de komende dagen zeker lukken.
    Het weer gaat ook beter worden dat is allen maar goed voor de spieren.
    Jullie conditie word allen maar sterker.

    groetjes van Wim en Mariet Kreijveld vanuit Westkapelle
    Hier is ook veel wind als ik ga fietsen.
    Aan zee waait het volgens mij altijd.

  • 18 Juni 2016 - 14:25

    Twan Van Aarle:

    Het gaat goed mannen. Van al die tegenwind word je alleen maar sterker van. Perfecte training zou ik zeggen. En bedenk: met de heenreis de wind op kop dan heb je hem op de terugweg lekker mee!

    Geniet van het fietsen en zeker ook van de mooie omgeving. We kunnen jullie goed volgen via deze site en via de app. Prima. Morgen ff een vaderdag bbq. En bij gebrek aan vaders hebben we de moeders maar uitgenodigd. Ook leuk. We zullen een lapje op jullie bakken.

    Fiets ze nog. Geniet. En hou het recht (want dat valt niet altijd mee)

    Groet Twan

  • 18 Juni 2016 - 15:43

    Theo Van Diessen:

    Nou Adrie, broer van me, en natuurlijk je fietsmaten ook:
    ik vind het een grote prestatie.
    Ik zou het ook wel een keer willen doen: Santiago de Compostella, maar je moet er zoveel voor trainen en daarvoor heb ik gewoonweg te weinig tijd.
    maar fijn om te vernemen dat het dus eigenlijk volgens en zelfs enoigszins boven verwachting gaat.
    Echt respect voor juillie alle vier!!!
    Ga zo door en om in scheepvaarttermen te spreken: behouden vaart en hou de vaart er in!!

    Bonne vacances et bon voyage!!

    Groetjes van familie van Diessen Sint-Oedenrode.

  • 18 Juni 2016 - 18:15

    Jo Custers:

    Blijf doorstampen jongens, de benen worden steeds sterker.
    Groet van Jo

  • 18 Juni 2016 - 19:16

    Marianne:

    Hartstikke goed mannen, al die kilometers al in de benen.Nu nog hopen dat jullie beter weer krijgen!
    Annie en Kees geweldig ,om maar weer iedere dag voor ze klaar te staan.Fijn dat jullie elkaar zo steunen.
    Veel groetjes Marianne

  • 18 Juni 2016 - 21:13

    Joke En Geard:

    Hoi stoere mannen....
    Wat doen jullie het goed zeg, al voor op jullie schema.
    En gelukkig wordt er goed voor jullie gezorgd en kunnen jullie droog zitten in Annie en Kees hun caravan.

    Annie en Kees nog veel kampeergenot, en misschien willen jullie nooit meer anders op vakantie........ Dan met de caravan!!!!

    En Jantje de groeten uit Liempt.

    Geniet allemaal van dit mooie aventuur, en fijn dat wij jullie zo kunnen volgen.
    Zet hem op.
    Groetjes Joke en Gerard.

  • 19 Juni 2016 - 21:09

    Wim Van Bakel :

    Jonges ik heb geen petje op maar ik ben wel jaloers op jullie dat het
    Allemaal voorspoedig verloopt tot nu toe. Als ik een goede raad mag geven morgen een tandje erbij of mischien een pilletje extra. Heel veel succes

    Groeten van Wim en Wil .

  • 20 Juni 2016 - 08:55

    Bea Van Rooij:

    Het is toch iedere keer weer fijn om de reisverslagen te lezen. Knappe prestatie van jullie allemaal, jammer dat het weer niet wat mooier is. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Zet hem op ! Groetjes uit (H)Olland.

  • 22 Juni 2016 - 11:03

    Gerard Schalkx:

    Hallo fietsende en sleurhut-meeslepende pelgrims

    Wat een prestatie! Voor elkaar en jezelf.
    Deze herinneringen neemt niemand je meer af.

    En dan lees ik ook nog dat jullie in Chattelerault geweest zijn.
    Daar waar jullie er een kostganger uit Nuenen voor een paar dagen bijkregen.
    In die plaats was ik ook jaren geleden bij een Franse vriend
    met wie ik tijdens dat verblijf een auto ongeluk had.
    Gelukkig was het goed afgelopen voor ons.
    Nee, niet voor de Skoda.
    Hopelijk is het geluk ook met jullie.
    Of op zijn minst de wind van achteren en als het kan vooral bergaf.

    Hou je voeten op de trappers en je neus naar voren!

    Salut Gérard Schalkx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad

Actief sinds 24 Feb. 2016
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 05 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: