Dag 22 - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Ad Diessen - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Ad Diessen - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg Ad

01 Juli 2016 | Spanje, Fisterra

1 juli Finisterre.
The day after, verzamelen de heren weer wat moed bij elkaar voor de rit naar Finisterre , het einde van de wereld. Subdoel van de hele reis.
Het was gisterenavond later geworden dan gepland omdat er voor Jos nog een leuke verrassing was , zijn broer en zus stonden ineens voor z' n neus, zij vonden dat er niet alleen bij het vertrek belangstelling moest zijn, maar ook bij de aankomst in Santiago. Alle fietsers werden door hen gehuldigd voor de behaalde prestatie, en daar moest nog even op gedronken worden natuurlijk.

We zouden 1 uur later vertrekken maar ons ritme is zo goed dat we om 9.45 uur vertrokken.
Eerst door het centrum van Santiago daarna kwamen we op een drukke weg.
Vlakke wegen kennen ze hier niet het was constant op en af.
Na 60km hadden we de pauze Jet en Hans (de broer en zus vanJos waren hier ook.)
Het was bewolkt en rond de 20 graden,dus wederom heel goed fietsweer.
Fantastisch toch dat de broer en zus van Jos op bezoek kwamen en met ons meereisden naar "het einde van de wereld" in Finisterre.
Na de pauze hebben we de drukke, gevaarlijke weg verlaten en kwamen we in een gebied met mooie rustige wegen en veel hoogteverschil.

Het was niet eenvoudig de bus te vinden. Uiteindelijk kwam dit toch goed. We hebben foto's gemaakt van de verbrandingen. Pelgrims verbranden hier hun spullen die ze niet meer nodig hebben. Onderweg hadden Adrie en Jos besloten niet meer met de fiets terug te gaan. Fiets in de bus en terug in met de bus of met de huurauto van Hans en Hariette.

Uiteindelijk zijn we met zijn allen terug gekeerd naar de camping in Santiago. Ook Jan en Johan vonden het bereikte doel voldoende en zagen ervan af terug te fietsen.