Dag 14 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ad Diessen - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Estella, Spanje van Ad Diessen - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Ad

23 Juni 2016 | Spanje, Estella

23 juni Estella.
We zijn in Spanje het laatste land van ons uiteindelijke doel, konden we met het Frans nog wat uit de weg van het Spaans weet ik echt niets.
Om zes uur ging vanmorgen de wekker. De renners wilden vroeg vertrekken i.v.m het warme weer en de zware klim.Omdat we met de bus dezelfde route volgden als zij konden we ze regelmatig zien en aanmoedigen. We zagen ook veel wandelaars en fietsers die onderweg zijn naar Santiago de Compostela.

Zoals gewoonlijk was Jos vanmorgen weer als eerste uit de veren. Door zijn nieuwe, 3-persoons, dubbel geïsoleerde, 2 seconden-tent is hij s'morgens zo goed uitgerust dat het fietsen over de Spaanse bergen veel minder kruim kost.
Om 8 uur vertrokken in Saint Jean Pied de Port met bestemming Estella.
Het zou vandaag 32 graden worden maar om 8.00 uur was het nog lekker fris. Na ca 10 km zijn we de Spaanse grens gepasseerd. Na 24 km waren we op de top van de Roelandspas. Pittige klim. Het bekende pelgrimsoord Roncevalles zijn we jammer genoeg voorbij gefietst.
De rit voerde ons door het centrum van Pamplona, viel een beetje tegen, misschien de verkeerde route gereden door de stad. Gelukkig stonden de stieren nog op stal.
Na het verlaten van de Pyreneeën werden de wegen saaier en de natuur minder groen. Morgen beloofd het weer iets aangenamer te worden.

• 24 Juni 2016 - 00:04

Annie:

Super de zware tocht weer gehaald wat zijn jullie kanjers.
    Jullie zijn ook geluksvogels dat jullie een top begeleidings team hebben
    De weg naar het doel nadert, super en nog veel succes

• 24 Juni 2016 - 00:18

Henny Dinnissen:

Al in Spanje. Wat een mooie tocht. Ik vraag me wel eens af of jullie na al die dagen fietsen geen zadelpijn hebben. Nog heel veel succes!

• 24 Juni 2016 - 11:46

MariaPeijnenburg:

Het einde komt in zicht jongens . Geweldig wat jullie presteren.
    Dat laatste landje kunnen jullie nog wel mannen. En Annie en Kees voeier ze nog maar flink wat pasta. Worden ze nog sterker.

• 24 Juni 2016 - 14:34

Joke Voets:

Hoi mannen en vrouw !!
    Dat gaat als een speer daar zeg. Erg goed van jullie om deze afstanden vol te houden. gelukkig onderhand wat beter weer . In Brabant gisteravond op sommige plaatsen hagelstenen zo groot als tennisballen. Heel veel succes verder en geniet van de natuur. Groetjes .